Методика виконання тестових завдань з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді
Завдання з кількома правильними відповідями:
За зовнішнім виглядом ці завдання схожі на завдання з вибором однієї правильної відповіді, але передбачають вибір декількох правильних відповідей із запропонованих. У завданнях з вибором декількох правильних відповідей застосовані ті ж принципи конструювання, що й у завданнях з вибором однієї правильної відповіді. Ймовірність вгадування кількох відповідей невелика. У цьому типі тестів кожен варіант відповіді повинен бути або абсолютно правильним, або абсолютно неправильним, для того, щоб уникнути неоднозначності. Завдання з кількома правильними відповідями має умову (запитання або незакінчене твердження) та перелік варіантів вибору. Перевіряють вони переважно розуміння, застосування історичного матеріалу (навченість на рівні розуміння). Відповіді формулюються з використанням дистракторів і правильних відповідей. За виконання таких завдань дають один бал за кожну правильну відповідь у завданні.
Приклади завдання з вибором декількох правильних відповідей:
1. Укажіть заходи, що вплинули на рівень життя населення України впродовж 1950-х – середини 1960-х рр.:
а) скасування плати за навчання в старших класах школи й у вищих навчальних закладах;
б) проведення грошової реформи, що сприяла остаточному зникненню дефіциту товарів;
в) індустріальне будівництво житла та пом’якшення житлової проблеми;
г) заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце своєї роботи;
д) перегляд і підвищення тарифної системи оплати праці, перехід на п’ятиденний робочий тиждень при восьмигодинному робочому дні;
е) інтенсифікація праці шляхом переходу на шестиденний робочий тиждень та скорочення відпусток;
є) установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників.
2. Виберіть характерні ознаки діяльності Львівської братської школи
а) співпраця школи, батьків і громади;
б) високий рівень учнівської самоврядності;
в) схоластичний зміст освіти;
г) сувора дисципліна;
ґ) високі вимоги до професійного і морального рівня учителя;
д) позастановий характер.
Успішно виконувати такі завдання можуть тільки ті випускники, які, набувши предметних умінь, сформували для себе систему історичних знань (систематично вчили історію).
Завдання з кількома правильними відповідями можуть застосовувати для вимірювання умінь учасника зовнішнього оцінювання аналізувати історичний матеріал (навченість на рівні оперування історичною інформацією). Призначені для цього завдання мають ввідний матеріал – текст, таблицю, графік, фото, карикатуру, карту тощо. Інтерпретуючи ввідний матеріал для встановлення, наприклад, значення історичного терміну або зв’язків між фактами, виконавці цих завдань виявляють наявність (відсутність) відповідного предметного вміння.
|