. Підготовка учнів до ДПА/ЗНО з історії на уроках та в позаурочний час (з досвіду роботи).1 - Педагогічна лабораторія - Каталог файлів - Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Окружний опорний заклад "Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. №1
ім Героя Радянського Союзу В.С.Колісника 
Борівської селищної ради"
Четвер, 25.04.2024, 17:51
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [3]
ЗНО [0]
Педагогічна лабораторія [22]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Головна » Файли » Педагогічна лабораторія

Підготовка учнів до ДПА/ЗНО з історії на уроках та в позаурочний час (з досвіду роботи).1
02.01.2019, 23:38

Мальований В.Ф.

Методичні рекомендації

щодо підготовки учнів до ДПА/ЗНО з історії України

 

Нині система роботи зі старшокласниками спрямована на якісну підготовку до складання ЗНО. Тому необхідно спрямувати навчальний процес на навчання оперування знаннями, а не накопичення знань учнями.

Звертаю увагу, що  завдання для ДПА (ЗНО) з історії України орієнтовані на перевірку засвоєння основного (нормативного) змісту; охоплюють стрижневі лінії змісту курсу історії України, найважливіші навчальні знання (дати, факти, поняття, теоретичні положення тощо) та рівень оволодіння предметними вміннями.

Завдання мають комбінований характер: кожне з них, фактично, перевіряє не тільки зазначену предметну компетентність (хронологічну чи просторову), а й інші (логічну, інформаційну).

Використовую тестові технології в три етапи:

теоретична й практична підготовка вчителя та учнів до проведення тестування;

– організація тестування;

– аналіз і корекція результатів.

На першому етапі вчитель здійснює відбір або самостійно розробляє тестові завдання. Головними вимогами до них є відповідність меті навчання, високий ступінь валідності, багатоваріантність, побудова неправильних відповідей на основі типових помилок. Типологія тестів ураховує особливості їх змісту та структури.

Другий етап включає в себе пояснення процедури, режиму, правил виконання тестових завдань, умов оформлення робіт, демонстрування алгоритмів виконання завдання, виконання тренувальних завдань. Важливим для вчителя є дотримання головної вимоги в освоєнні тестових технологій школярами – від простих завдань до складніших. Освоєння кожної нової форми тестових завдань слід починати з детального ознайомлення з інструкцією щодо їх виконання.

На третьому етапі здійснюється виявлення типових та індивідуальних помилок, що їх припустилися учні. Аналіз результатів проводиться в довільній, найбільш зручній і звичній для вчителя й школярів формі.

Підготовка до ДПА/ЗНО з історії України здійснюється відповідно до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів (10-11 класи) з історії України, затвердженими Міністерством освіти і науки України від №14.07.2016            № 826, наказу Міністерства освіти і науки від 03.02.2016 № 77 «Про затвердження програм зовнішнього незалежного оцінювання осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти»,  наказу  Українського центру оцінювання якості освіти від 22.09.2016 № 162 «Про затвердження Загальних характеристик сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року».

Застосовую власні тестові завдання та тести ЗНО попередніх років з метою перевірити такі знання та вміння учнів:

– вказувати історичні дати, хронологічні межі, періоди важливих подій і процесів, понять, місця подій, обставини, учасників, результати подій, пам’ятки культури.

– визначати хронологічні межі соціально-економічних і політичних подій, їх послідовність і синхронність, встановлювати відповідність між явищами, процесами, подіями та періодами, епохами.

локалізувати історико-географічні об’єкти та історичні факти на карті;

розпізнавати та зазначати хід, зовнішні ознаки подій, пам’ятки культури різних епох;

– характеризувати істотні риси, складові, етапи, віхи подій, явищ і процесів минулого, діяльність видатних історичних постатей;

встановлювати відповідність між одиночними фактами і типовими загальними явищами, групувати факти за вказаною ознакою;

– розпізнавати найдавніші історико-культурні пам’ятки, описувати їх, визначати архітектурно-стильові та мистецько-стильові відмінності пам’яток різних періодів історії України;

– визначати найважливіші зміни, що відбуваються в житті людства, значення найважливіших подій в історії України;

встановлювати причини і наслідки подій і явищ, оцінювати їхнє значення;

давати визначення історичних понять і термінів, пояснювати їх і доречно вживати;

працювати з історичними документами різного змісту.

Обираючи літературу для підготовки до ЗНО, звертаю увагу:

– на наявність грифів, які засвідчують, що те чи інше видання рекомендовано до використання Міністерством освіти і науки України, Українським центром оцінювання якості освіти;

– на рік видання (перевидання) посібника;

– на те, за специфікацією якого року укладені тренувальні вправи.

Для якісної підготовки до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання з історії України працюємо на уроках з такими інтернет ресурсами:

http://www.lvtest.org.ua/zno-2017/pidhotovka-do-zno-2017 – Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти (тренінг он-лайн: дати та події з історії України);

http://www.test-center.od.ua/index.php?action=zno_meth – список персоналій для візуального розпізнавання;

http://znohist.at.ua/photo/ukrajinske_mistectvo_khkh_st/13 – українське мистецтво ХХ століття;

http://svitppt.com.ua/obrazotvorche-mistecstvo/zhivopis-i-grafika-hh-stolittya.html –живопис і графіка ХХ століття;

http://www.lvtest.org.ua/zno-2017/72-pidhotovka-do-zno-2017/731-treninh-on-line-daty-i-podii-z-istorii-ukrainy –  тренінг он-лайн. Дати, події з історії України;

 

Категорія: Педагогічна лабораторія | Додав: Natalka
Переглядів: 443 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний хостинг uCoz